torsdag 13 oktober 2011

när man har slösat varje ord om meningslösa självklarheter

Det är tenta-P nästa vecka och jag borde plugga röven av mig med tanke på att vi har programmeringstenta redan på måndag, men jag hittar ingen motivation. Jag känner mig inte stressad än, fastän jag vet att jag borde vara det, för på något sätt känns det som att jag borde klara det trots att jag knappt fattat de senaste labbarna.

Omduggan i Grunken vill jag inte ens tänka på, är äntligen godkänd på alla inlämningsuppgifter nu med en dags marginal och allt annat känns så långt borta. Det är trots allt bara en riktig tenta, sen ett par duggor och en frivillig kontrollskrivning. Men jag behöver bli godkänd på det ändå, vill bli godkänd, det skulle underlätta så mycket för framtiden. Det skulle göra så mycket för min självkänsla.

& utanför på trappan
får frosten dig att tappa tag
Det har hunnit bli oktober
nu fryser gräset & går av
& jag hatar allt 
som böjs & går av


1 kommentar:

  1. Men du och jag är raka, hela och varma och går därför inte sönder :)

    SvaraRadera