torsdag 6 oktober 2011

Ett framsteg blir ett bakslag

Varför dagen idag suger:

Dugga 2 gick inte bara dåligt, utan kasst. Så kasst att jag inte vill säga resultatet.

Vår nya mattekurs, Linjär Algebra, är inte matte. Det är pilar, bokstäver och streck blandat med en gnutta fysik och sedan har något snille bestämt att det hänger ihop på ett oerhört ologiskt sett. Dessutom är föreläsaren K A T A S T R O F A L. Folk tycker synd om honom, jag håller inte med. Antingen har han redan doktorerat, eller så håller han på att doktorera nu, och när man kan så sjukt mycket om ett ämne ska man inte snitta 3 felskrivningar/föreläsning (grovt uppskattat, det är säkert mer). Skiten är tillräckligt svår som den är UTAN ATT DU SKRIVER FEL OCH GÖR SAKER OCH TING ÄNNU VÄRRE!!!!

Jag försov mig i morse, varken mitt eller Johans alarm ringde, så jag fick stressa röven av mig till en föreläsning som visade sig vara i princip meningslös.

Igår fick vi ettor köpa förköpsbiljetter till tentakravallen efter våran overallinvigning. På något mirakulöst vis lyckades jag glömma detta. Jag har inte lyckats få tag på någon biljett idag heller och nu är dom slutsålda, så antingen står jag utan biljett eller så får jag hoppas på att kunna hitta en till ett hutlöst överpris på anslagstavlan.

Jag tappade min matlåda i middags när jag skulle sätta in den i micron. Jajemän, vad är oddsen? Som tur var var locket delvis på så endast lite av maten hamnade på golvet, men det var fortfarande smått pinsamt och inte sådär jättekul.

Johan håller på att vinna över mig i Wordfeud. På norska. Jag kan erkänna att det kanske inte är det värsta som kan inträffa, men det är verkligen pricken över i:et.

Vad sägs om att den här sabla dagen borde ta slut snart?

4 kommentarer:

  1. Vad heter du på wordfeud?! (ja, jag börjar känna mig besatt)

    SvaraRadera
  2. Josshon (ja, jag är också besatt, haha!)

    SvaraRadera
  3. jag beklagar din hemska dag det låter inte kul, men däremot skriver du på ett roligt sätt så du sprider iallafall lite skratt omkring dig, heja jj!

    SvaraRadera
  4. Haha alltid ngt, tack Natta!

    SvaraRadera