onsdag 30 november 2011

Kanske ska förklara nedanstående inlägg, jag har alltså satt in en P-stav. Såhär ser armen ut nu efter att jag har tagit bort tryckförbandet:


Johan var med och höll mig i handen och den bedövande krämen hjälpte verkligen så det var inte alls så farligt som jag trodde att det skulle vara! Är dock glad att jag valde att titta åt en annat håll, Johan berättade efteråt hur proceduren gick till och jag är rätt nöjd med att inte ha sett det.  Efteråt gick vi en liten sväng på stan och kollade på skor och klockor. 

Det känns lite som att vi blev påminda om hur mycket vi bryr oss om varandra när han höll min hand och resten av dagen har känts bättre än på länge mellan oss. Jag tror att ibland behöver man gå tillbaka till stereotypa könsroller och be om hjälp eller stöd för att stärka förhållandet.Man kan vara hur jämställd man vill, men det ligger nog i en kvinnas natur att vilja bli skyddad, och en i en mans att beskydda. 
Förutom när det gäller ungar förstås, då är det lejonhona som gäller..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar