lördag 26 november 2011

Det finns hopp om en förändring, men det tar den tid det tar

Ikväll skulle vi hitta på något mysigt tillsammans. Jag föreslog bio eller gå ut och äta tillsammans. Jag trodde att det hade runnit ut i sanden, men tidigare idag fick jag ett sms där Johan frågade om vi skulle gå på bio idag. Det visade sig att det inte gick några filmer han ville se, och när jag föreslog att vi kunde gå ut och äta så tyckte han att vi kunde cykla till Maxi, köpa fint kött och laga något gott hemma.Mitt krav var då att vi skulle städa först, lägenheten har sett ut som ett helvete hela veckan och det bidrar inte direkt till lördagsmys. Vad ledde detta till?

Jo, att jag inte bara har cyklat till Berga och Maxi idag, jag har dessutom fått spendera stora delar av lördagskvällen med att städa. Nu anser jag mig vara färdig men min del, så jag sitter i soffan och lyssnar på kent och dricker vin bland massa tända ljus. Johan diskar fortfarande (med iPoden ikopplad, somliga anser fortfarande att Kent är emo och en plåga att lyssna på...) och egentligen behöver vi dammsuga, tvätta och städa badrummet också, men jag orkar inte mer.

Det var den mysiga kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar