onsdag 18 januari 2012

Annars då?

Halvvägs in i första veckan och rutinerna börjar komma tillbaka. Det är kaffe i baljan, det är matlådor, det är lektioner, föreläsningar, förvirring och (ibland) lyckan när man fattar. Idag hade vi en lab där man fick ett antal former och skulle sammanställa dessa till en busskur med vindskydd, soptunna, sittplats osv. Det var riktigt kul och en oerhört skön kontrast till envarren och mekaniken (matte och fysik alltså).

Andra trevliga saker just nu:

  • Jag fattade en hel del på dagens mattelektion
  • Kommit igång med träningen igen (hoppas vi)
  • Jag var stark och sa nej till morgondagens studentfest av ekonomiska och häslosamma skäl. Och det faktum att temat raggare och white trash känns en smula högstadiet och jag är glad att ha lämnat det bakom mig.
  • Igår när jag kom hem hade Johan tvättat (!!!!!!) på håltimman. Okej det kräver några utropstecken till: !!!!!!!!!!!!!!!!
  • Bellsing har gått från "jag tänker definitivt inte gå natur" till
    "ska jag ta det ib-samhäll eller el-it som andrahandsval?"
    "skulle inte du gå IT?"
    "Nä? Jag ska gå natur-samhäll?!"
    Stolt storasyster! Idag fick jag dessutom frågan vad en ingenjör gör (den som det visste?), visserligen var det en kompis som undrade men ändå.
Dock skulle jag behöva jobba på det där med att inte sitta hela kvällen framför datorn. Att inte irritera mig på småsaker. Och släppa svartsjukan, lite grann i alla fall. Egentligen vet jag ju att det är helt ogrundat, men ibland är det svårt att vara rationell och logisk.


Happy days i skabbig stuga utanför Amsterdam. Maten blev sådär den också, men vi var glada ändå. Okej jag erkänner, det jag egentligen vill visa är:
JAG HADE FÄRG! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar