fredag 6 januari 2012

5-kronan

Ikväll har jag umgåtts med mina föräldrar och deras vänner. Som vanligt var det väldigt trevligt! Denna gång fick jag dessutom lära mig ett nytt kortspel som heter 5-kronan vilket jag tänker ta med mig till Linköping. Egentligen spelar man med 5 enkronor men jag tror det är en hit med 5 shotar också ;) I vilket fall som helst vann jag första rundan och trots att vi fortsatte spela har jag kvar 20 kronor av vinsten, 5 fina kaffe i baljan!

Linnéa bad om en bild på fondväggen, jag glömde tyvärr att fota den. Men färgen är fin, det är nästan densamma, så det kändes bra. Däremot har de satt upp en ny ful väv på väggarna och målat på den. But why?! De slet ner den gamla för att den var lös och då trodde jag att jag skulle slippa skiten, men icke.

Som kompensation för den uteblivna bilden på väggen kommer en bild på mina nyfyndade solglasögon


Det är inte den snyggaste bilden men klockan är 02.00 och jag kollar på hockey, trots tidigare hat-inlägg. Vi får se hur länge jag orkar. Solglajjerna är i alla fall knallrosa och glittriga, motto vad gäller solglasögen: varför försöka hitta ett par snygga man passar i när man kan köpa ett par roliga?

Med det säger jag, bli mörkt!

ps. detta är inlägg 100 på den här bloggen, wohoo!

3 kommentarer:

  1. Du kan ju säga Bli lys också så att du kan använda glajerna ;)

    Och jag har btw lagat mina zebra nu!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha älskar att du fattade!

    Naaajs :) gjorde inte du det för länge sen med ett öronhänge förresten? :S

    SvaraRadera
  3. Jodå, men sen i somras råkade jag (med hjälp av lite alkohol i blodet) förstöra en kompis favoritsolglasögon. Så hade jag lagt dom i min handväska och sen när jag hittade dom kom jag på att jag kunde ta skruvarna därifrån och kolla om dom passade i mina eftersom jag tappat mina skruvar (höhö). Men då hade jag inga ordentliga skruvmejslar, så skulle pappa fixat men så glömde jag be honom om det. Och nu i julklapp fick jag ett skruvmejselsätt som en bra-ha-grej och vips så lagade jag zebran helt själv!

    Och där var den sagan slut..

    SvaraRadera