onsdag 14 december 2011

Jag är inte rädd för mörkret

Ligger ensam i sängen och är lite sådär lagom apatiskt som man blir när man har haft för mycket att göra för länge. Läser igenom hela tråden om Kents nya platta på forumet och märker att jag har också blivit gammal. Nog för att jag längtar, men inte som förr. Kanske beror det på att jag inte fullkomligt älskar Röd och En plats i solen. Eller så kommer jag aldrig bli sådär fanatisk igen.

Imorgon åker jag hem till Smålands djupa skogar igen. För det mesta längtar jag jättemycket, just nu kan jag inte tänka mig något bättre än att ligga i soffan med Bella och kolla på Bones. Men samtidigt önskar jag att jag och Johan hade haft några dagar i lägenheten, i Linköping, när vi bara kunde vara, åka och julshoppa, mysa och ta oss tid till varandra. Johan åkte till Göteborg redan i måndags efter tentan, så sen dess har jag varit själv.

Jag skulle behöva städa och tvätta, men jag orkar inte riktigt. Våran efterstudie är inte heller klar, och jag behöver skriva på min artikel. Eller rättare sagt, ringa och intervjua snubben. Jag vill bara njuta av ledigheten. Jag vet inte exakt vad det innebär att jag ska göra, men jag vill inte ha några måsten just nu. Jag vill bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar