onsdag 7 december 2011

Iskallt och menlöst

Det här är en sån dag som man bara vill ska ta slut, men man har så mycket att göra att den behöver hålla på för alltid. Matten jag började fatta igår har gått åt helvete idag, skissar jag trodde jag kunde lämna bakom mig fick jobbas vidare på och jag har bara varit på allmänt dåligt humör. Inte ens kaffe med kanel i piggade upp mig. Mamma var på besök igår kväll, så kvällen och morgonen innan hon åkte var jättemysiga, men efter det har det gått utför. Jag Vill så gärna hoppa fram en vecka i tiden, vara färdig med tentan och åka hem. Jag önskar så att jag klarar tentan, men för det mesta känns det helt hopplöst.. Varför bestämde jag mig för att bli civilingenjör? Varför var jag så dum att jag valde en DESIGN-utbildning, jag hatar ju att rita?

Hur fan ska jag orka fem år när jag är less efter ett halvt?

6 kommentarer:

  1. Vet du vad det bästa är Jossan?
    Man kan alltid ändra sig! Att tro att man är fast i valen man har gjort är det farligaste som finns, varje dag är ett val. Okej, kanske lite väl filosofiskt, men varje Termin är i alla fall ett val.
    Och det är inte bråttom! Jag vet att det ändå känns som det. Men jag har just nu 1½år tills jag kan börja på en utbildning på 4½år. Herregud, sen ska man ju jobba till man är 65, minst!
    Jag ska hem till Eke i jul, vet att det kommer vara stressigt, men det hade varit fint att ha ambitionen att ses? :)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis vad du menar, och givetvis har du helt rätt (du brukar vara bra på det :)) Innerst inne trivs jag egentligen med utbildningen, jag tror att det kommer bli bättre de kommande åren liksom!

    Jag vet, det är inte bråttom, men det känns lite så ändå. Jag vill bli färdigutbildad! Vad är det för utbildning du har bestämt dig för att gå? :)

    Jag har långt jullov, så jag tycker absolut vi ska ha en ambiton om att ses! Vet du när du kommer vara hemma? :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det så, det kan ju inte alltid kännas bra. Och de flesta säger väl att de två första terminerna är tråkigast, och att det blir bätte efter hand.

    Jag vet precis hur du menar! Jag har börjat spana in på mig på Agronom mark/växt som går på SLU här i Uppsala. Men jag kanske hinner ändra mig igen, om jag ska komma in så måste jag läsa naturvet. basår som börjar nästa höst.

    Det har jag med! 15dec-15jan :)
    Kommer nog tyvärr bara vara hemma i Eke 22-26 dec, sen blir det hem till Åre över nyår :)
    Men det hade varit roligt att hinna ses bara en kort stund, 23e eller 26e kanske?

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  4. Precis, det brukar vara så. Kan dock säga att det känns rätt bra efter idag ;) (inlägget "Simply the best" förklarar)

    Låter spännande! Det är en hel del i min klass som har läst basår och det är nästan en fördel, de har haft matten i minnet mkt mer än mig t.ex. som har haft två sabbatsår.

    Skönt :) Jag är inte heller hemma över nyår, det blir Linköping då :) Jag vågar inte boka något än, bl.a. ska vi försöka åka till stugan på Öland en dag, men jag ska ha datumen i åtanke! :)

    Detsamma Sanna! <3

    SvaraRadera
  5. Du lyser upp tillvaron, Josefine! Vi behöver dig :)

    SvaraRadera
  6. Tack Linnéa! Jag har inga seriösa planer på att ge upp, ni är alldeles för fina för att jag ska kunna lämna er utan vidare! :)

    SvaraRadera