söndag 2 december 2012

Tjatjatja!

Det varit en fin helg. I fredags var det skola och fullt ös medvetslös med miljöteknik-skrivning innan jag satt i entrén/kiosken till herrarnas match. De förlorade, hehe. Kanske borde heja på lagen i min egen förening men ääääh.

Gårdagen spenderades med cad och (förhoppningsvis) det sista på miljötekniken och sen var jag sjukt jäkla duktig som pallrade mig till gymmet trekvart innan stängning, i kylan, och sprang 5km. Belöningen blev utgång med fina vänner, lite lagom mängd alkohol och Maskinen. Jag och Linnéa beslutade oss för att gå hem redan strax innan två och det var skönt.

Tack vare den mindre mängden alkohol har jag mått bra idag så jag och Johan har varit ute och gått! Först strosade vi runt lite på julmarknaden, sen gick vi ner till stan där Johan tålmodigt var smakråd till inhandladet av två par jeans innan vi tog en fika på espresso house. Vi delade på en pepparkaksmuffins och en Manhattan brownie och så en jullatte till det - mums!

Väl hemma har vi gjort pepparkaksdeg och mumsig mat på fläskytterfilé med champinjoner, broccoli, pasta och en sås med vitlök och oregano m.m. Gillar't! Nu ska vi provsmaka degen lite (ja jag vet, den ska egentligen stå ett dygn men smaka får man..) framför ett avsnitt av scrubs! Hejdå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar