lördag 22 december 2012

Att bada en katt

Idag skulle jag bada Sinus och göra honom lite julfin, helt själv. Gissa hur det gick?
Först försökte jag fylla upp lite vatten i badkaret och sätta ner honom i det medan jag startade duschen. Katten smet. Försökte igen. Hämtade en hink och fyllde med vatten för att helt sonika doppa honom i den. Jovars, svansen, tassarna och magen blev ju blött. Och golvet. Och jag. Blev katten ren? Tveksamt.

Lyckades torka honom lite i alla fall och försökte låta honom vara ifred (för let's face it, han lär ju ha hatat mig), men ganska snart kom han lite ömkligt och ville bli klappad på. Kanske var det han som undrade om jag hatade honom efter tortyren?

Slutet gott, allting gott kan man väl säga. Vi är nu tillbaka i smålands skogar och efter att ha virrat runt i huset typ fem timmar börjar han lugna ner sig.


Men va, varför skulle jag vilja vara julmodell??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar