måndag 24 december 2012

Jul på g

Alltså jag älskar julen, och den har knappt börjat än! Idag har pappa gjort köttbullar och julskinka och jag och Bella har klätt granen. Vi har firat Johan som var hos mig första dygnet i småland och vi har haft lillejul. Mamma bakade pepparkakor imorse och var uppe vid nio för att väcka oss utifall att vi ville hjälpa till - men vi somnade om och vaknade inte igen förrän det var frukost/brunch strax innan elva. Man är ganska trött efter tenta-p även om man har försökt sova ordentligt..

Igår när vi kom var jag nästan lite besviken på att det inte var så mycket snö, men det fick jag äta upp idag. Vid halv sju när vi skulle åka in till Växjö för att se The Hobbit tillsammans med Johans familj var det halv snöstorm och pappa körde nog inte snabbare än 60 km/h på hela vägen. Men vi kom fram i tid och filmen var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig! Med tanke på att de gör tre filmer på en bok på 300 sidor undrade man ju lite, även om det var min favorit av Tolkien-böckerna. Men inte var det långtråkigt i alla fall! Satt som på nålar halva filmen med adrenalinet på topp så jag är ganska trött nu.

Och tekniskt sett är det ju faktiskt julafton nu. I vanliga fall brukar jag vilja vara i säng innan tolv, men idag tänker jag att det är faktiskt inte jul på riktigt förrän man vaknar på julaftons morgon. Och det kommer bli så himla fint!

God jul och godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar