tisdag 24 juli 2012

Det måste va på liv och död, det måste kännas i ditt hjärta på riktigt

Hej igen, det är mycket som händer nu!

Förra veckan när jag kom hem från jobbet stod Johan helt plötsligt i en nystädad lägenhet, med chokladmousse på kylning och planer på god middag. Blev så himla glad, det blev helt en av de bästa kvällarna på hela sommaren! Vi behövde det, Johan och jag, en liten bonusdag kan man säga :)

Samma dag fick vi hem Bowties debutskiva. Bowties är ett gäng killar från Växjö som är lika gamla som oss, några gick i våra parallellklasser, och de är helt stört duktiga! Lyssna nu med en gång, finns på spotify :)

Jag har även hunnit med en kvällsfika med Lisa som var på snabbvisit i staden, supermysigt att ses igen! Längtar till alla är tillbaka igen :)

I helgen var jag på Öland. My god vad skönt det var! Kom ner i fredags eftermiddag och gick bara runt och njöt en stund, kollade på hur fint mitt rum har blivit och sen kom kusinerna från Norge. Jag och Ingrid tog en långpromenad på 7,7 km och pratade ut om livet. På lördagen lämnade jag Bella och ett par kompisar i Kalmar, hämtade upp en j ä t t e bakis Johan, sa hej till Linnéa i glasskiosken och körde tillbaka till stugan. Fick bädda ner Johan i sängen, medan vi andra åkte till en avlägsen strand ett par timmar :) På kvällen åts det lax och spelades kort. Därefter har det spelats mer kort, ätits på restaurang, lämnats Johan och hämtats Bella, åkts till Borgholm och myst på stranden. Ville inte åka hem alls igår, men hade inte direkt något val.

Idag har jag jobbat, har spenderat halva dagen med att säga Hej till kunderna och dela ut gula påsar, och den andra med att passa småbarn. Och imorn ska jag göra samma sak igen. Är kanske inte supertaggad?

Nu ska jag laga mat och kolla på Bones. Blev sjukt sugen på panerad fisk när jag åkte från jobbet, så det får det bli. Är inte alls lika sugen längre, men förhoppningsvis blir det gott ändå. När jag orkar kommer ett litet bildregn igen! Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar