måndag 5 mars 2012

Man blir trött på ditt jävla gnäll

Jepp, ångesten är här nu. Känner mig inlindad i en falsk trygghet, typ "har jag tur med uppgifterna kan jag klara det". Det är MAI vi pratar om, givetvis kommer jag inte ha tur med uppgifterna. Givetvis kommer de välja asjobbiga grejer som inte var med på ngn av de senaste 10 tentorna för att prova så man verkligen har F Ö R S T Å T T och lärt sig A L L A standardgränsvärden. Och standardprimitiver. Och kan alla sjuhundra olika omskrivningar på cosinus, sinus osv som finns. Givetvis är det så och jag kommer sitta där imorn och undra varför jag inte har pluggat hårdare, hängt med bättre, haft bättre disciplin. Och sen kommer 2 veckor av ångest i väntan på resultatet, där man intalar sig att det gick nog skit för att det inte ska kännas så hårt. Men när beskedet kommer vill man bara gräva ner sig och jobba på Donken resten av livet ändå, för man orkar inte ett nederlag till.Livet vore bra mycket enklare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar