tisdag 20 mars 2012

Du får hoppas som om himlen fanns, och tro och be att det ska gå

Jag och 77% av alla som läste kursen kuggade tentan. Två (!!!) personer av 526 (tror jag) fick en femma. När statistiken ser ut på det sättet känner jag att något gick fel, jag har lite svårt att tycka att det är jag som har pluggat för lite. Om 77 % kuggar har man antingen gjort en för svår tenta, eller misslyckats med att förmedla tillräckligt med kunskap till eleverna. Med tanke på att de man snackat med i de äldre årskurserna också har behövt flera försök för att klara tentan misstänker jag att det är kursupplägget det är fel på. Skittråkigt tycker jag, med tanke på att jag verkligen gillar skolan. Skittråkigt att inte alla föreläsare är bra. Skittråkigt att vi har för stora klasser. Skittråkigt att man inte får tillräckligt mycket hjälp för att lära sig det man ska.

2 kommentarer:

  1. Får ni inte göra kursutvärderingar?

    Annars bör ni gå till kursansvarig eller dylikt och lägga fram bra argument till att göra nån förändring åtminstone..

    SvaraRadera
  2. Jo, men jag fyllde i den redan innan jag fick tillbaka resultatet, så innan jag visste hur många som kuggade :/

    Vi ska gå på visningen av tentan och hoppas att vi kan snacka med examinatorn där så får vi se hur det går.

    SvaraRadera