lördag 2 juni 2012

Hemma, fast ändå inte

Kanske ska berätta var jag har tagit vägen. Jag har inte varit uppslukad av tenta-plugg, som jag borde ha varit, utan har spenderat veckan på sjukhuset. Vad som hände är fortfarande oklart, det började med magsmärtor och illamående och slutar (förhoppningsvis) i krånglande njurar. Jag har under veckan stått ut med dementa gubbar till rumsgrannar, ryggsmärtor, massa blodprover, misslyckade försök att sätta drop-infarter, två gyn-besök, otaliga läkares tryckande på magen osv. Det positiva är att jag mår bra igen, det negativa är att jag fortfarande inte är utskriven. Ska tillbaka igen inatt och få dropp över natten, de är oroliga för att mina njurar jobbar för mycket vilket kan leda till uttorkning och njursvikt. Jag har blivit väl omhändertagen, det är bara information som har haft svårt att nå fram då och då. Nu är jag i alla fall hemma med order om att dricka 3 liter vatten, har fått en liten lista att skriva ner allt jag dricker på. Och så har jag hämtat ut mina nya glasögon :D

Håll tummarna för att jag blir utskriven imorn så det inte blir några problem med New York-resan! :) Kram och tack för alla gulliga sms och för att ni har tänkt på mig <3


Osminkad tjej med droppinfart i handen, vätskelista och nya glasögon

2 kommentarer:

  1. Herregud Jossan, detta var ingen rolig läsning. Håller tummar och tår för att du snart blir bättre och slipper vara sjuk. Ta hand om dig! Jättekram från mig och mini-jättekram från Sally! <3

    SvaraRadera
  2. Tack Natta! Jag jobbar på det för fullt :)

    SvaraRadera