tisdag 8 maj 2012

En vecka kvar

Har lite ångest och allmän stresspanik. Onsdag nästa vecka är den sista schemalagda dagen i skolan och tills dess ska jag hinna färdigt med en (handgjord) presentationsbild av en hemtelefon, en gruppinlämning, en individuell inlämning, planera+genomföra en workshop med gruppen, redovisa en produkt, x antal matteuppgifter (+ x antal uppgifter jag ligger efter med), 1 ½ dag introduktion på IKEA och i helgen ska jag hem på konfirmation. När vi väl är färdiga med den  veckan väntar två veckor med tre tentor, samt en dag till på IKEA. Det kommer bli HEKTISKT. Nästa vecka ska jag få mitt sommarschema och jag bara hoppas att jag inte börjar direkt fjärde juni.

På tal om sommar har Johan fått sommarjobb i Växjö. Detta medför att jag blir kvar i Linköping själv (förutom min fina vän Anna som också ska vara här), och att det antagligen kommer bli väldigt mycket pendlande.. Det enda positiva är att jag inte jobbar heltid, och att Johan kommer jobba en del 10-timmarsdagar och mycket nätter, så förhoppningsvis får vi mer än två dagars ledigt i sträck ganska ofta så det blir lönt att resa. Ytterligare en anledning till att jag gärna vill ha schemat...

För övrigt var helgen mycket fin med besök av Emma! Askul fest i fredags med Coloniarunda, overaller, grymma DPU-are (Emma fick vara hedersDPU-are) och Familjen på scen. Lördagen var supermegaslappdag med massa film och prat, love it! Enda besvikelsen var att One for the money inte var i närheten så bra som boken, men det var väl ingen skräll direkt.

Igår köade vi förresten för att jobba några pass i skolfiket i utbyte mot gratis kaffe en hel termin. Klart värt! Det var en oväntat mysig köning med film, gratis godis (fast jag åt inget och inte kollade jag på filmen heller för det var en skräckis :P), en fyrmanna-sked och skapandet av en helt fantastisk blogg! (ska inte ta åt mig äran, det är Elin och Agnes som står för den) Check it out, haha :) Nu hoppas vi på fortsatt regelbunden uppdatering! ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar