måndag 28 januari 2013

Petra Mede + ESC = ?

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om Petra Mede som programledare, jag säger varken Bu eller Bä. Ibland kan hon vara riktigt roligt, ibland är hon dödligt pinsam, och det är väl lite det som är problemet. För mig finns inget mitt emellan med henne. Å andra sidan känns det inte riktigt som att det finns så mycket spelrum när man ska vara programledare för ESC, så det kanske inte spelar så stor roll.

För mig är det a b s o l u t . v i k t i g a s t e att programledaren pratar riktigt bra engelska. Jag har ingen aning om hur Petras engelska är men jag Hoppas verkligen att vi slipper ett riktigt svengelskt uttal. Av den anledningen hade Sarah Dawn Finer varit ett bra alternativ, där är någon som man vet har ett bra engelskt uttal. På grund av upplägget behöver man prata rätt bra franska också, vet inte hur Sarah ligger till på den fronten.

Ska jag vara helt ärlig behöver det inte ens vara en kändis som leder det hela. Så länge det är en karismatisk person med fläckfritt uttal är jag nöjd - en charmig engelska-professor skulle duga lika bra! Let's face it, hur många av våra "kändisar" känner egentligen resten av Europa till? Nu vet vi i alla fall vad vi har att vänta oss och får bara hoppas att det blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar