onsdag 9 januari 2013

Effekterna av tenta-p ( obs, varning för äcklig bild! )


Jag är ju så lyckligt lottad att jag inte bara får fula, svidande och extremt smärtande munsår på läpparna, jag får även den invändiga varianten. Nu när man har tentapluggat i princip konstant sen Lucia kan det märkas genom nedsatt immunförsvar m.m. Då får man såhär fina sår i munnen, notera hur de är placerade så de kan skava mot varandra. Ljuvligt!



Imorgon är sista tentan för den här gången, då har jag skrivit fyra stycken på en månad. Och det vore Så Skönt (och en smula orealistiskt) att klara alla fyra. Så nu ska jag sova och hålla tummarna för att flervarren går vägen. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Slank in här via Elaines blogg. Såg bilden och tänkte - aj! Så har jag också haft det, tills jag blev rekommenderad av en läkare att testa tandkrämen Zendium. Mildare och funkar faktiskt! Har inte haft alls lika många blåsor sedan jag började med den för flera år sedan! (men byter jag till en starkare tandkräm så kommer de tillbaka oftare igen) Kanske värt att testa? (jag kör sensitive-varianten). Lycka till! /Anna

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, jag använder redan Zendium och får inte heller blåsor så ofta längre, men jag ska prova sensitive och hoppas att det försvinner helt! :)

    SvaraRadera