torsdag 15 september 2011

Nystart!

Hej vänner! Jag gör ett försök på att starta en ny blogg, vi hoppas att jag hinner med och kommer ihåg att uppdatera. Livet är överlag bra, vi har nästan flyttat in helt och hållet i våran fina lägenhet. Andledningen till att det inte har visats några bilder än är att det fortfarande är lite lådor som inte är uppackade osv och jag vill ha det helt färdigt och välstädat för fotografering! Men jag trivs, det här är så mycket mer hemma än Oslo någonsin var. Att vi har 53kvm istället för 29 gör ju sitt det med. Det vi behöver nu för att bli klara är en slagborr, tydligen behöver man en sådan för att borra i betongväggar. Jag lämnar den biten till Johan i sann old-school-anda. Skolan tar oerhört mycket tid och det mesta är jättesvårt, men det är mycket som är roligt också! Humöret växlar som en bergochdal-bana varenda lektion, föreläsning och lab när man pendlar från att inte förstå något, till glädjen att förstå och vidare till frustration när det ändå inte funkar. Det är en utmaning det här, på så många sätt. Det är inte bara tung matte, utan plötsligt ska jag lära mig att skissa i vyer och perspektiv och allt vad man kan komma på! Jag liksom. På labben igår skissade jag en kamera som faktiskt blev bra, ska se om jag kan föra över bilden från mobilen till datorn och visa. Jag har också ritat en traktor i ett program som heter sketch up, mycket mer min grej! Det absolut bästa med livet just nu är klassen. Trots att vi är alldeles för många (överintag på 15 personer i våran klass, några dök inte upp så vi är 41 istället för 30) så man aldrig får hjälp så har vi så sjukt roligt! Skönt att ha några att slita sitt hår tillsammans med.. Jag och Louise har dessutom börjat träna på Campushallen, både spinning och box har vi hunnit prova på, med tiden kommer fler från klassen komma dit också! Det finns så mycket mer jag skulle vilja berätta, men vi säger så här: Nu börjar vi från scratch. Ska försöka hålla er uppdaterade framöver! Kärlek! ps. hjälp mig komma på en bra "avslutningsfras", snälla?

5 kommentarer:

  1. haha, "snälla". Som han musikläraren i Adam&Eva

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja ha "snälla?"!! Så du avslutar varje inlägg med: "kom tillbaka och läs här snart igen, snälla?"

    SvaraRadera
  3. Haha NEJ det var verkligen inte så jag menade :P

    SvaraRadera