fredag 16 september 2011

Beviset..

..på att jag har häfvt öl! Tydligen var jag ganska duktig på det också, eftersom jag nästan blev uttagen till M-sektionens häfv-lag. Vem hade kunnat tro det?


M-sektionen ja, det är alltså sektionen som mitt program ligger under. Tre civilingenjörsutbildningar bildar M-sektionen, dessa är Design och produktutveckling (även kallat DPU el Delta, mitt program), Maskinteknik (även kallat maskin eller M, Johans program) och Energi-Miljö-Managment (EMM el Epsilon). Bäst av alla är givetvis DPU. M står för maskinteknik så det blir maskinteknologiska sektionen. Nu när vi har lärt oss detta ska vi också lära oss M-sången!

För M-sektionen, vi höjer hatten
M! M! Vilken sektion!
Vi dricker hellre, än läser matten

M! M! Vad vi gillar öl och killar!      (killar sjunger: Öl och tjejer, vilka grejer)

Uppå Herrgår'n, roar vi oss
Går på händer
Sen mot taket botten vänder
För M-sektionen, ja M-sektionen
Ååh, vilken sektion!

2 kommentarer: