torsdag 25 juli 2013

Tankens kraft

Jag börjar vakna upp från mitt överanalyserande, min självrannsakan och framförallt mitt negativa tänkande. Jag ska ge det en chans att tänka på det positiva och glädjas åt det, istället för det negativa och att gå omkring med känslor av skuld och otillräcklighet.

Steg ett får bli de senaste dagarna. I vanliga fall hade jag haft dåligt samvete för att jag har varit ganska slapp med att komma igång med plugget. Men nu tänker jag istället vara nöjd med att jag nästan har gjort en lektions uppgifter, och att jag tänker efter vilka knep man kan ta med sig. Jag tänker också glädjas åt att jag var ute och sprang igår och sprang 5,18km på 26min och 22sek, och att jag idag hann träffa Emma ett par timmar.

Min nuvarande teori är att man kan tänka sig lyckligare, och när man är lycklig känns inte jobbiga saker lilla jobbiga. Än vet jag inte om det stämmer, men jag hoppas verkligen det. Godnatt ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar