onsdag 1 augusti 2012

Konverserar med kunderna

Nu vid månadsskiftet börjar ju en massa nya student komma till Linköping, och åker såklart till IKEA för att köpa möbler! Hade ett samtal med en familj där sonen skulle flytta hemifrån och sa att jag blev imponerad över att de köpte en strykbräda, jag personligen har nu bott hemifrån i tre år utan att stryka ett enda plagg. Tydligen var det killen själv som tagit initiativ till detta, så honom önskar jag bara lycka till.

Nästa kund handlade också till utflyttande barn, också de köpte en strykbräda så diskussionen fortsatte varpå kunden frågade: Men jag förstår inte hur du klarar dig utan att stryka? Hur gör du med gardinerna?
Jag svarade sanningsenligt att min svärmor sydde gardiner, sen hängde vi upp dom och har låtit dom hänga sen dess. Kände att gardiner hade nog inte varit prio ett på min stryklista i alla fall, hur är det för er? Stryker ni era gardiner regelbundet? ;)

1 kommentar:

  1. Sist mina gardiner ströks va efter att jag spillt smält smör på den ena när jag bakat och då självklart tog hem dessa till mamma för problemlösning. Vartefter hon vänligt nog strök dom åt mig. Innan dessa ströks de när de hängdes upp, även då av min kära mor. Men jag har ju faktiskt använt mitt strykjärn hela två gånger sen jag flyttade hemifrån! Detta va på samma tröja som tydligen tycker att den bör va skrynklig när jag inte håller med :)

    SvaraRadera